خبر مهم درباره لیگ برتر فوتبال ایران | لیگ تعطیل می‌شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: بعد از جلسه کارگروه ویژه بررسی اتفاقات فوتبال مقرر شد برگزاری لیگ سال آینده، مشروط به رعایت مصوبات اجرایی باشد.
خبر مهم درباره لیگ برتر فوتبال ایران | لیگ تعطیل می‌شود
کد خبر : ۶۴۵۶۹

سخنگو و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از احتمال تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران خبر داد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: بعد از جلسه کارگروه ویژه بررسی اتفاقات فوتبال مقرر شد برگزاری لیگ سال آینده، مشروط به رعایت مصوبات اجرایی باشد.

«امیر علوی» سخنگو و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: از حسن نظر وزیر محترم ورزش و جوانان تشکر می‌کنم؛ با توجه به نامه‌ای که ایشان در این خصوص داده‌اند، بلافاصله کارگروهی برای بررسی مشکلات لیگ برتر فوتبال تشکیل شد. در نخستین گام، مصوبات این جلسه را به شرح زیر اعلام می‌کنم:

۱- در اولین تصمیم، باشگاه‌ها برای فصل آینده موظف هستند آیین‌نامه اجرایی کانون هواداران را ارائه و نفرات تایید‌شده را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال معرفی کنند تا در بانک اطلاعاتی فدراسیون به ثبت برسند.

۲- در گام دوم، تیم‌های میزبان باید بلیت‌فروشی را به صورت هوشمند ارادئه بدهند و هر تماشاگر باید روی صندلی مربوط به خودش قرار بگیرد و برای ورود و خروج‌ها هم طبق هماهنگی با ثبت احوال سامانه خط آنلاین در دسترس قرار خواهد گرفت.

۳- تجهیزات برگزاری رقابت‌ها باید طبق استاندارد کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

همچنین مقرر شده است که اگر شرایط فوق برای برگزاری لیگ برتر فوتبال مهیا نباشد، لیگ برتر فوتبال به تعویق می‌افتد یا سال آینده برگزار نمی‌شود.

 

نتایج ورود وزیر به حواشی اخیر و احتمال تعویق یا تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال به دنبال حواشی رخ‌داده پیرامون هواداران و ورود وزیر، تمامی باشگاه‌های لیگ برتری را موظف به انجام برخی از اقدامات در زمینه تشکیل کانون هواداری و بلیت فروشی هوشمندانه کرد.

پس از اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان که در آن یکی از هواداران منتسب به باشگاه سپاهان، نسبت به هواداران زن پرسپولیس الفاظ زشتی را به کار برده بود، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای خطاب به مهدی تاج خواستار پیگیری فوری این موضوع شد.

امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار داشت: «پیرو دستور وزیر ورزش، فوراً جلسه‌ای پیرامون این موضوع تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد. در گام نخست تمامی باشگاه‌ها موظف هستند تا کانون‌های هواداری خود را تشکیل دهند و نفرات تأیید شده در آن را به اطلاع فدراسیون فوتبال برسانند. در مرحله دوم برای فصل آینده لیگ برتر، بلیت فروشی هوشمندانه صورت خواهد گرفت و این بدان معناست که هر فرد روی صندلی مربوط به خودش خواهد نشست و در این زمینه صحبت‌هایی نیز با سازمان ثبت احوال شده است تا به بهترین شکل بلیت فروشی و احراز هویت افراد صورت گیرد.

در مرحله سوم، تمام باشگاه‌ها موظفند تا مطابق با دستورات کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC تجهیزات ورزشگاه‌ها و تیم‌های خود را انجام دهند.»

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: چنانچه این اتفاقات در باشگاه‌ها رخ ندهد و سیستم بلیت‌فروشی هوشمندانه اجرایی نشود، برگزاری فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به تعویق خواهد افتاد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر